مشکلات ریاضی 7
21-چرامفهوم ربع ونیم راروی ساعت نشان دادید؟
چون می خواهیم دانش آموز مفهوم ربع ونیم رابازاویه عقربه های ساعت ببیند البته دانش آموزان از ربع ونیم درخواندن ساعت درزندگی روزمره استفاده می کنند و با این مفاهیم آشنا هستند.
22- چرا در کتاب در قسمت اندازه گیری به جای واژه پاره خط از واژه خط استفاده شده است؟
عملا دانش آموزان وقتی ابتداوانتها رادرخط اندازه می گیرند یعنی پاره خط رااندازه می گیرند .خود مفهوم پاره خط درسالهای بعد آموزش داده می شود.
23-آیامی شود پس ازگسترده نویسی که صدتایی ها رااضافه کردیم ده تایی ها راباهم یکی ها راباهم جمع یاتفریق کنیم ؟
خیر زیراباز انتقال راباید انجام بدهددرجمع وتفریق ازسمت چپ حرکت روبه جلو وحرکت روبه عقب راداریم
24- راهبرد حل مسئله ،زیرمسئله درست است یاریز مسئله ؟
زیرمسئله ، مفهوم زیرمسئله یعنی تبدیل یک مسئله به مسئله های کوچکتر.
25-بعدازآموزش جمع به روش تکنیک یاانتقال دانش آموزان درحل تمارین بایدازکدام روش استفاده کنند؟
مابچه ها رامحدود نمی کنیم ازهر روشی که دوست دارند تمارین راحل می کنند ولی باید هر دو روش را بلد باشند.
26- درهنگام آموزش و معرفی رقم از کارت صفر استفاده شود یا خیر ؟
در ابتدا چون هدف ساخت و معرفی عدد دو رقمی است فقط از کارتهای 1 تا 9 استفاده شود زیرا وجود کارت صفر ایجاد ابهام می کند.



