گرد کردن یا تقریب زدن
بود عدد را به ده تایی قبل از آن عدد گرد می کنیم . حال اگر یکان آن 5 و بعد از 5 بود
آن را به ده تایی بعد از آن عدد گرد می کنیم .
مثلا عدد 23 چون یکان آن 3 است پس عدد به 20 نزدیکتر است.
ویا عدد 25 به 30 نزدیک تر است .
تبریک تولد
تبریک تولد
نکته مفید 1
برای این کار در نظر بگیرید .
درس علوم 1
دراین بخش از کتاب درباره حواس بدن استفاده شده است ، به این صورت که بچه ها
در پارک خوب به اطرافشان نگاه می کنند و چیز هایی را که می بینند یادداشت می
کنند.
به صداهای پیرامون خود توجه کرده و صداهایی که می شنوند را یادداشت می کنند.
به چیز های مختلف دست می زنند و نرمی و زبری و .... آن ها را می نویسند.
بعضی چیزها را هم بو میکنند مثل گلها .
خلاصه دانش آموزان یاد می گیرند که هر چه مشاهدات دقیقی داشته باشند بهتر و
دقیق تر می توانند یادداشت کنند.

جمع وتفریق گسترده
دورقمی می رسیم .
در این جمع و تفریق ها ابتدا انها را زیر هم نوشته و بعد ده تایی ها را اضافه یا کم می کنیم.در مرحله بعد یکی
ها را اضافه یا کم می کنیم.
چون این نوع جمع و تفریق ها در دو مرحله نوشته می شوند بنابراین جمع و تفریق های گسترده خوانده می
شوند.

ریاضی دوم
درس اول در کتاب پایه دوم از اموزش عدد و رقم شروع می شود. رقم همان شکل نوشته شده ی عدد ها می باشد ولی عدد همان مفهوم شمارشی که می شناسیم می باشد.به این ترتیب از ده رقم موجود بی نهایت عدد می توان بدست اورد.
وقتی از کلمه رقم استفاده میکنیم ومثلا میگوییم بارقم های 3 و 5 هر چه میتوانی عدد دورقمی بساز. رقم ها تکرار میشود . بنابراین جواب:33 - 55 - 35 - 53
ولی اگر به جای رقم ، کارت امده باشد دیگر رقم ها تکرار نمی شوند. مثلا :با کارت های 3 و 5 هر چه قدر می توانی عدد دو رقمی بنویس. جواب: 35 - 53

تبریک تولد

تبریک تولد
می گویم.
